Q&A
[공지사항] 수강신청한 강좌가 보이지 않을 때 Courses not showing up on the list of current courses
사용자의 수강 신청 정보는 매 3시간 마다 자동으로 반입되고 있습니다.
신청한 교과목이 진행 강좌목록에 나타나지 않을 경우 수강 정보 동기화 버튼을 클릭하여
신속하게 수강 신청 정보를 동기화 하실 수 있습니다.
동기화 진행시 다소 시간이 소요될 수 있으며, 시스템의 원활한 이용 위해 수강 정보 변경 후에만 동기화 버튼을 클릭해주십시오.
학기초 사용자가 많은 시간대에는 동기화가 지연될 수 있습니다.
만약 "자동 동기화가 진행중이어서 수강정보 동기화가 실행되지 않았습니다" 라는 메시지가 나타날 경우
현재 시스템에서 전체 동기화가 진행중이라는 표시이므로 10분 정도 기다리셨다가 다시 동기화 버튼을 클릭해 주시기 바랍니다.
The class registration information of the user is automatically synchronized from the administrative system every once in 3 hours.
If the courses you have registered does not appeared correctly on the list of CURRENT COURSES,
you can manually synchronize the information by clicking the green synchronization button on the upper right corner of the block.
Please use the button only after changing the class registration information for a smooth use of the system.
The synchronization process may take few minutes, and it may delay longer in the beginning of the semester when there is an overflow of users.
If you see a message saying "The manual synchronization cannot be done because the automated synchronization is in process," please retry in 10 minutes.
만약 동기화 버튼을 눌러 동기화시킨 이후에도 과목이 보이지 않으면,
- 이미 수강신청한 과목: eTL로 전화주세요. 02)880-4028
- 초안지 넣은 과목: 포털에서 과목이 제대로 신청 처리 되었는지 확인하시고 신청이 완료되었는데도 안 뜨면 전화주세요.
Please give us a call at 02-880-4028 if you still have the same problem after following with the instruction above.